Regulamin
I. Postanowienia wstępne
- Podmiotem prowadzącym sklep internetowy MyVintageVibe, działający pod adresem sklepu www.myvintagevibe jest Emilia Góra prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Olśnienie pod adresem Waryńskiego 18/3 80-433 Gdańsk , posiadający NIP: 9571166520 REGON: 527111332
2. Niniejszy regulamin określa zasady oraz tryb zawierania z Konsumentami umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego określonego w pkt 1.1 regulaminu.
3. Kontakt ze sklepem internetowym można uzyskać w następujący sposób:
– poprzez pocztę elektroniczną pod adresem: myvintagevibe.info@gmail.com
II. Definicje
1. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu
2. Sprzedawca – podmiot prowadzący sklep internetowy określony w pkt 1.1. niniejszego regulaminu.
3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym określonym w pkt. 1.1.
4. Konsument – oznacza osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną.
5. Regulamin – niniejszy regulamin.
6. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą między Klientem a Sprzedawcą, na odległość za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, na zasadach określonych w Regulaminie.
7. Produkt – dostępna w sklepie rzecz ruchoma, używana będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
III. Postanowienia szczególne dotyczące Mystery Boxów
IV. Składanie zamówienia oraz zawarcie umowy
- 1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Klient składający zamówienie powinien upewnić się, że wybrane produkty odpowiadają jego potrzebom i są przeznaczone do użytku zgodnie z informacjami podanymi w Sklepie.\
3. Zakupów można dokonać poprzez wybranie ikony „Dodaj do Koszyka” oraz dalsze postępowanie zgodne ze wskazówkami zamieszczonymi na stronie zamówienia.
4. Klient może składać zamówienia w Sklepie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Realizacja zamówien oraz odpowiedzi na zapytania Klientów odbywają się w godzinach pracy sklepu.
5. Klient przed potwierdzeniem zamówienia będzie miał możliwość weryfikacji zamówienia, zapoznania się oraz akceptacji Regulaminu, sprawdzenia ceny całkowitej zamówienia oraz innych informacji udostępnionych Klientowi w związku z zamówieniem, jak również możliwość poprawienia stwierdzonych w tym zakresie błędów.
6. Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Klienta, Sprzedawcy, oświadczenia woli zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z treścią Regulaminu.
7. Sprzedawca po otrzymaniu zamówienia Klienta oraz wysłaniu Potwierdzenia otrzymania zamówienia, dokona sprawdzenia dostępności zamówionych Produktów.
8. Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail potwierdzającej dostępność zamówionego produktu. Zamówienie pozostaje wiążące przez 7 dni od momentu jego złożenia. Wysłanie potwierdzenia wysyłki stanowi informację dla Klienta, że towar został nadany.
9. Klient ma możliwość rezygnacji z zamówienia przed otrzymaniem potwierdzenia wysyłki, poprzez kontakt ze Sprzedającym w sposób określony w pkt. 1.3 niniejszego regulaminu.
V. Ceny
1. Ceny na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich.
2. Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności.
3. Opłaty za wysyłkę, przygotowanie do przesyłki, jak również ogólna cena za realizację zamówienia zostanie wskazana na formularzu wyświetlającym się przed potwierdzeniem przez Klienta złożenia zamówienia oraz w Potwierdzeniu Otrzymania Zamówienia. Opłaty za przesyłkę są zależne od wybranych przez Klienta podczas procedury składania zamówienia sposobu dostawy.
4. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Klienta jak i Sprzedającego. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych przez Sprzedającego zmian cen.
VI. Płatności
1.Klient może dokonać płatności za zamówienie w Sklepie internetowym za pośrednictwem następujących metod:
• płatności kartą płatniczą (Visa, MasterCard),
• portfele elektroniczne i płatności mobilne (Apple Pay, PayPal),
• szybkie przelewy elektroniczne obsługiwane przez Przelewy24.
2.Dokonanie płatności jest równoznaczne z przyjęciem przez Klienta obowiązku zapłaty ceny za zamówiony towar.
3.W przypadku nieuiszczenia płatności w terminie określonym w zamówieniu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
4.Wszystkie płatności dokonywane za pośrednictwem Sklepu są realizowane w bezpiecznym systemie płatności online, zapewniającym poufność danych Klienta.
VII. Dostawa Produktów
1. Sprzedający zapewnia dostawę zmówionych Produktów na terenie RP.
2. Czas i sposób dostawy zależny jest od wybranej przez Klienta opcji dostawy w trakcie składania zamówienia.
3. Dostawa Produktów, odbywa się wg zasad wybranego przez Klienta przewoźnika .
4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub brak dostawy, jeśli będą one skutkiem działania siły wyższej, tj. jakichkolwiek okoliczności pozostających poza kontrolą Sprzedającego, w tym w szczególności wojny, aktów terrorystycznych, strajków, stanów wyjątkowych, braku funkcjonowania środków transportu, przerw w dostawach prądu lub mediów, trzęsień ziemi lub innych katastrof naturalnych.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny.
2. Bieg terminu do odstąpienia rozpoczyna się:
1. dla umowy, w której Sprzedawca wydaje rzecz będąc zobowiązanym do przeniesienia jej własności – od momentu objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
a) w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy dostarczanych osobno – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części;
b) w przypadku regularnego dostarczania rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
2.dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
3.Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi przesłać Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy:
•pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy lub
•e-mailowo na adres wskazany w §1.1 regulaminu, przed upływem 14-dniowego terminu.
4.Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone na formularzu stanowiącym załącznik do regulaminu.
5.Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
6.Koszt odesłania Produktu ponosi Konsument.
7.Sprzedawca zwraca wszystkie płatności dokonane przez Konsumenta, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem kosztów dodatkowych wynikających z wybranego sposobu dostawy innego niż najtańszy standardowy), w ciągu 14 dni od otrzymania zwróconego Produktu lub od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w zależności od tego, który dzień nastąpi później.
1.Zwrot następuje przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej użył Konsument, chyba że płatność była przy pobraniu – w takim przypadku zwrot następuje przelewem na konto wskazane przez Konsumenta.
8.Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. w przypadku:
1.świadczenia usług wykonanych w pełni za wyraźną zgodą Konsumenta po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia;
2.zamówień, których cena zależy od wahań na rynku finansowym poza kontrolą Sprzedawcy;
3.rzeczy wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub zindywidualizowanych;
4.rzeczy ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności;
5.rzeczy dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których otwarcie uniemożliwia zwrot ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia;
6.rzeczy, które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7.nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte;
8.dzienników, periodyków i czasopism, z wyjątkiem prenumeraty;
9.treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli realizacja świadczenia rozpoczęła się za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia.
IX. Wady zakupionego towaru
1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Jeżeli Produkt ma wady fizyczne, z zastrzeżeniem spełnienia wskazanych poniżej warunków oraz z zastrzeżeniem braku odmiennych uregulowań, Klient może:
a. żądać usunięcia wady lub wymiany Produktu na wolny od wad. Sprzedawca jest obowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,
b. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie,
c. dochodzić odszkodowania za wyrządzoną szkodę.
3. Okres rękojmi wynosi dwa lata (rękojmia obejmuje wady, które zostały stwierdzone w okresie dwóch lat od daty doręczenia Produktów do Klienta).
4. Jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem roku od wydania rzeczy sprzedanej Kupującemu, domniemywa się, że wada istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.
5. Warunkiem skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmi jest dysponowanie przez Klienta dowodem zakupu w chwili zgłaszania roszczenia.
6. W celu skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmi Klient winien wystąpić z takim żądaniem do Sprzedającego za pośrednictwem poczty email bądź poczty tradycyjnej – wskazanych w pkt 1.1. Zgłoszenie reklamacyjne winno wskazywać nazwę wadliwego produktu, datę oraz nr dowodu zakupu, opis wady oraz datę stwierdzenia wady, a także oczekiwanego przez Klienta sposobu usunięcia wady.
1. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie może być interpretowane jako wyłączające lub ograniczające odpowiedzialność Sprzedającego za śmierć lub uszczerbek na zdrowiu spowodowany przez umyślne działania lub zaniedbania Sprzedającego, za szkody spowodowane umyślnie lub rażąco niedbałe działania Sprzedającego oraz nie będzie interpretowane jako ograniczające podstawowe prawa Klienta lub obowiązki Sprzedającego wynikające z natury zawartej umowy, w szczególności przy uwzględnieniu celu zawartej umowy.
2. Postanowienia niniejszego regulaminu nie mogą być również interpretowane jako zmierzające do jakiegokolwiek innego wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności, której wyłączenie lub ograniczenie nie jest dopuszczalne na podstawie obowiązującego prawa.
3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
4. W przypadku gdy jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu zostanie uznane za sprzeczne z prawem, nieważne lub bezskuteczne, postanowienie takie będzie traktowane jako niezastrzeżone i jednocześnie niewpływające na ważność, skuteczność i wykonalność wszelkich innych postanowień Regulaminu. Postanowienie uznane za sprzeczne z prawem, nieważne lub bezskuteczne powinno być zastąpione postanowieniem ważnym, które możliwie najbardziej zbliżony odzwierciedla społeczno-ekonomiczny cel postanowienia uznanego za sprzeczne z prawem, nieważne lub bezskuteczne.
5. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami regulaminu zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa obowiązujące na terenie RP.